Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                         ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
                                         (Ενότητες: 17, 18, 19)


ΟΜΑΔΑ Α

1)      Ο πρώτος βασιλιάς της Ελλάδας ήταν ο  ……………………………, ενώ ο πρώτος κυβερνήτης της ο ……………………………………….
Το πολίτευμα της Ελλάδας την περίοδο 1835-1843 ήταν …………………………………………...
ενώ από το 1844 και μέχρι την έξωση του Όθωνα………………………………………….(μον. 2)

2)      Τι γνωρίζετε για τη Μεγάλη ιδέα; (μον. 4)

3)      Ποιες ήταν οι δράσεις του Καποδίστρια και της Αντιβασιλείας για το στρατό; (μον. 4)



ΟΜΑΔΑ Β

1)      Τι γνωρίζετε για τις μεταρρυθμίσεις που έμειναν γνωστές ως «Χάτι Χουμαγιούν»; Γιατί θεωρήθηκαν θετικές για τον ελληνισμό; (μον. 3)

2)      Γιατί ο Καποδίστριας δεν προχώρησε στην ίδρυση Πανεπιστημίου; Ποια κυβέρνηση ίδρυσε το 1837 το πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο στην Αθήνα; (μον.2)


3)      Ποιες ήταν οι απόψεις του Ι. Κωλέττη και του Εϋνάρδου για τον Καποδίστρια, όπως καταγράφονται στις παρακάτω πηγές; Με βάση και τις ιστορικές σας γνώσεις πως αξιολογείτε εσείς τον Ι. Καποδίστρια ως κυβερνήτη της Ελλάδας; (μον. 5)

                                 Δύο αντίθετες απόψεις για τον Καποδίστρια (διασκευή)

α. Η άποψη του Ιωάννη Κωλέττη, αρχηγού του γαλλικού κόμματος
    Απομάκρυνε (ενν. ο Καποδίστριας) από τα πράγματα όλους τους αρχηγούς των Ελλήνων, όλους όσους είχαν επιρροή και όλους τους πεπαιδευμένους, κατεπάτησεν τα ψηφίσματα της εν Άργει Εθνοσυνελεύσεως, καταφρόνησε τα δίκαια του πολίτου, κατέτρεξε την ελευθεροτυπία, σύστησε και διοργάνωσε δικαστήρια εξηρτημένα από την θέλησίν του…  

β. Η άποψη του Εϋνάρδου, φιλέλληνα συνεργάτη του Καποδίστρια
   Ο ενάρετος ανήρ (ενν. ο Καποδίστριας) όστις εθυσίασε το παν διά την πατρίδα του, απέθανε θύμα ιδιαιτέρας εκδικήσεως. Οι Έλληνες θέλουν γνωρίσει αργότερα την αμέτρητον ζημίαν, την οποίαν υπέφερον, θέλουν ιδεί εντός ολίγου, ότι δεν υπάρχει άνθρωπος ικανός να αναπληρώση την έλλειψιν του κόμητος Καποδίστρια, και όταν εξετάσουν όλα όσα έπραξε διά την πατρίδα του, θέλουν τον αναγνωρίσει ως τον αγαθώτερον άνθρωπον… 






                                  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ                
                                            Ενότητες 34,35,36,37
ΘΕΜΑΤΑ
ΘΕΜΑ 1
   Η συνθήκη των Βερσαλιών (1919) υποχρέωνε τη Γερμανία:                                  (μον. 2,5)
Α) να παραχωρήσει……………………………………………………………………………………………………………………………
Β) να αναγνωρίσει……………………………………………………………………………………………………………………………..
Γ) να πληρώσει………………………………………………………………………………………………………………………………….
Δ) να εγκαταλείψει…………………………………………………………………………………………………………………………….
Ε) να περιορίσει…………………………………………………………………………………………………………………………………
ΘΕΜΑ 2
   Η συνθήκη των Σεβρών (1920) ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε για την Ελλάδα:
   Τα νησιά…………………. και …………………. και η………………….μέχρι ………………………………………………………
παραχωρούνταν στην Ελλάδα. Επίσης, ο σουλτάνος αναγνώριζε επίσημα την ελληνική κυριαρχία…………………………………………………………………………….και η Ιταλία παραχωρούσε στην Ελλάδα …………………………………………εκτός από ………………………………… Η Αντάντ ανέθετε στην Ελλάδα τη διοίκηση της περιοχής ………………………….. για πέντε χρόνια. Στη συνέχεια οι κάτοικοι της περιοχής θα αποφάσιζαν με…………………………….. για την τύχη της.                          (μον. 2,5)
ΘΕΜΑ 3
   Τι ήταν η Κοινωνία Των Εθνών και ποια ήταν τα δύο στοιχεία τα οποία έμελλε να λειτουργήσουν διαλυτικά;………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..     (μον. 3)
ΘΕΜΑ 4
   Με βάση τις παρακάτω πηγές και τις ιστορικές σας γνώσεις ποιες ήταν οι αντιδράσεις των Ελλήνων και των Τούρκων κατοίκων στην απόβαση του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη το Μάιο του 1919;                                                                                                                       (μον. 3)
Α. Ο ενθουσιασμός των Ελλήνων
   Δύο Μαϊου του 1919 έγινε η ελληνική Κατοχή. Πήγα στο Quai (Κε: η προκυμαία της Σμύρνης){…}.Έζησα τις αξέχαστες στιγμές της λευτεριάς{…} Αργότερα μάθαμε ότι η φάλαγγα των ευζώνων έμπαινε στην πλατεία του διοικητηρίου και τη χτύπησαν{…} από τη τουρκική συνοικία{…} Κοντά στο σπίτι μας βρισκόταν το γήπεδο του αθλητικού ομίλου «Απόλλων Σμύρνης» ,εκεί είχε στρατοπεδεύσει ελληνικός στρατός. Η μητέρα μου από ενθουσιασμό και αγάπη για τα νέα παλικάρια μου έδινε και τους πήγαινα, μαζί με άλλα παιδιά, διάφορα εκλεκτά τρόφιμα.
   Αφήγηση του Α. Αλεξίου (αρχείο μαρτυριών του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών)
Β. Η οργή των τούρκων
   Κάθε έθνος οφείλει να είναι ανεξάρτητο και υπεύθυνο για τη μοίρα του{…} Η ελληνική κατοχή της Σμύρνης, του μοναδικού λιμανιού και κοσμήματος της {…} Τουρκίας υποχρεώνει το τουρκικό έθνος να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στην ιστορία{…} Όλος ο μουσουλμανικός κόσμος αισθάνεται βαθιά προσβεβλημένος από την ημέρα που οι Έλληνες μόλυναν το ιερό έδαφος της Ανατολής, παραβιάζοντας έτσι κάθε ιστορικό και εθνικό δίκαιο.
   Τουρκικό υπόμνημα διαμαρτυρίας για την παρουσία ελληνικού στρατού στη Σμύρνη
ΘΕΜΑ 5
   Α. Μεγάλα εμπορικά κέντρα του Πόντου ήταν η……………….…..η……….…………και η………………………….     
   Β. Το…………….ιδρύθηκε ομόσπονδο ποντοαρμενικό κράτος που αναγνωρίστηκε από τη συνθήκη ………………………………………...                                                                                         (μον.2)
   Γ. Τι ήταν τα τάγματα εργασίας;…………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………..                   (μον.3)
ΘΕΜΑ 6
   Το νέο σύνταγμα που ψηφίστηκε από την Α΄ Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας στην Άγκυρα όριζε:                                                                                                                             (μον. 4)
Α. …………………………………………………………………………………………………………………………..............................
Β. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Γ. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Δ. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………




                                           ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ

ΟΜΑΔΑ Α΄
Να επιλέξετε τρεις(3) από τις πέντε(5) παρακάτω ερωτήσεις:
1)    Τι προέβλεπε το Σύνταγμα του 1864;
2)    Τι ονομάστηκαν Κρητικό και τι Μακεδονικό ζήτημα;
3)    Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως ΣΩΣΤΕΣ ή ΛΑΘΟΣ:
Α) Η ΕΑΠ (επιτροπή αποκατάστασης προσφύγων) ασχολήθηκε την περίοδο 1923-1930 με την αποκατάσταση των προσφύγων στην ύπαιθρο.
Β) Η Γαλλική επανάσταση έγινε το 1797.
Γ) Με την ανακωχή των Μουδανιών η Ελλάδα έχανε οριστικά την Ανατολική Θράκη.
Δ) Το Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας υπογράφτηκε στις 22 Ιανουαρίου/3 Φεβρουαρίου 1830.
      4) Να αποτιμήσετε τη Γαλλική επανάσταση και την εποχή του Ναπολέοντα (1789-1815)(τέσσερα (4) στοιχεία είναι αρκετά).
      5) α) Τι προέβλεπε η Συνθήκη της Λοζάνης (1923);
           β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις τι προέβλεπε η ελληνοτουρκική σύμβαση ανταλλαγής πληθυσμών που ενσωματώθηκε στη συνθήκη της Λοζάνης;
    Η ελληνοτουρκική σύμβαση υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών
   Τραγική για τους άνω του ενός εκατομμυρίου έλληνες πρόσφυγες και τις περιουσίες τους, αλλά και πλέον συμφέρουσα λύση, ήταν η Συμφωνία της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών. Το υποχρεωτικό της μετακινήσεως σήμαινε ότι πολλοί απ’ αυτούς θα μπορούσαν να εγκατασταθούν στα οικήματα και τις γεωργικές εκτάσεις των 400000 περίπου μουσουλμάνων, ελλήνων πολιτών, που βάσει της Συμφωνίας έπρεπε να ταξιδέψουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Εξίσου τραγικά θύματα κι αυτοί ενός πολέμου για τον οποίον δεν καμία ευθύνη και στου οποίου τη διεξαγωγή δεν είχαν κανενός είδους συμμετοχή.                                                       Γ. Γιανουλόπουλος
ΟΜΑΔΑ Β
Να επιλέξετε δύο(2) από τις τέσσερις(4) ερωτήσεις:
1)    Συνθήκη των Σεβρών: Τι προέβλεπε σε σχέση με την Ελλάδα; Με τη Συνθήκη αυτή πιστεύετε ότι, έστω και πρόσκαιρα, εκπληρώνονταν οι προσδοκίες των Ελλήνων;
2)    Η ΚτΕ (Κοινωνία των Εθνών) δημιουργήθηκε μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου από τις νικήτριες χώρες. Για ποιο λόγο έγινε; Με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις ο σκοπός για τον οποίο δημιουργήθηκε επιτεύχθηκε και γιατί;
3)    Γιατί η 28η Οκτωβρίου είναι εθνική εορτή των Ελλήνων;
4)    α) Φιλική Εταιρεία: Έτος και τόπος ίδρυσης, ο σκοπός της και οι τρεις πρωτεργάτες της.
β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις, σε τι ορκίζονταν οι Φιλικοί και πώς ήταν η οργάνωσή τους;
                   Ο όρκος των Φιλικών (απόσπασμα)
Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού θεού οικιοθελώς, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να μη φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και λόγους της, μήτε να σταθώ κατ’ ουδένα λόγον η αφορμή του να καταλάβωσιν άλλοι ποτέ ότι γνωρίζω τι περί τούτων, μήτε εις συγγενείς μου, μήτε εις πνευματικόν, μήτε εις φίλον μου… Τέλος πάντων ορκίζομαι εις σε, ω Ιερά Πατρίς.. και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου, ότι αφιερώνομαι όλος εις σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου. Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία σου η ανταμοιβή των κόπων μου…

 όλα τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και βαθμολογούνται με 4 μονάδες το καθένα






























ΟΜΑΔΑ Α΄
Να επιλέξετε τρεις(3) από τις πέντε(5) παρακάτω ερωτήσεις:
4)    Τι ονομάστηκε διαφωτισμός;
5)    Τι γνωρίζετε για το Κρητικό και το Μακεδονικό ζήτημα;
6)    Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως ΣΩΣΤΕΣ ή ΛΑΘΟΣ:
Α) Οι πρώτες ατομικές βόμβες στην παγκόσμια ιστορία ρίχτηκαν στις ιαπωνικές πόλεις Χιροσίμα και Ναγκασάκι από τις ΗΠΑ.
Β) Η Γαλλική επανάσταση έγινε το 1797.
Γ) Η μεγαλύτερη παγκόσμια οικονομική κρίση ξεκίνησε από τις ΗΠΑ το 1929.
Δ) Το Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας υπογράφτηκε στις 22 Ιανουαρίου/3 Φεβρουαρίου 1830.
      4) Να γράψετε τέσσερα (4) από τα αίτια του Β Παγκόσμιου πολέμου.
      5) α) Τι προέβλεπε η Συνθήκη της Λοζάνης (1923);
           β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις τι προέβλεπε η ελληνοτουρκική σύμβαση ανταλλαγής πληθυσμών που ενσωματώθηκε στη συνθήκη της Λοζάνης;
    Η ελληνοτουρκική σύμβαση υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών
   Τραγική για τους άνω του ενός εκατομμυρίου έλληνες πρόσφυγες και τις περιουσίες τους, αλλά και πλέον συμφέρουσα λύση, ήταν η Συμφωνία της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών. Το υποχρεωτικό της μετακινήσεως σήμαινε ότι πολλοί απ’ αυτούς θα μπορούσαν να εγκατασταθούν στα οικήματα και τις γεωργικές εκτάσεις των 400000 περίπου μουσουλμάνων, ελλήνων πολιτών, που βάσει της Συμφωνίας έπρεπε να ταξιδέψουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Εξίσου τραγικά θύματα κι αυτοί ενός πολέμου για τον οποίον δεν καμία ευθύνη και στου οποίου τη διεξαγωγή δεν είχαν κανενός είδους συμμετοχή.                                                       Γ. Γιανουλόπουλος
ΟΜΑΔΑ Β
Να επιλέξετε δύο(2) από τις τέσσερις(4) ερωτήσεις:
5)    Συνθήκη των Σεβρών: Τι προέβλεπε σε σχέση με την Ελλάδα; Με τη Συνθήκη αυτή πιστεύετε ότι, έστω και πρόσκαιρα, εκπληρώνονταν οι προσδοκίες των Ελλήνων;
6)    Ι. Καποδίστριας, Χ. Τρικούπης και Ελ. Βενιζέλος. Τρεις «μεγάλοι» Έλληνες. Ποιον θεωρείτε πιο σημαντικό και γιατί;
7)    Γιατί οι 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου είναι εθνικές εορτές για τους Έλληνες;
8)    α) Φιλική Εταιρεία: Έτος και τόπος ίδρυσης, ο σκοπός της και οι τρεις πρωτεργάτες της.
β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις, σε τι ορκίζονταν οι Φιλικοί και πώς ήταν η οργάνωσή τους;
                   Ο όρκος των Φιλικών (απόσπασμα)
Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού θεού οικιοθελώς, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να μη φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και λόγους της, μήτε να σταθώ κατ’ ουδένα λόγον η αφορμή του να καταλάβωσιν άλλοι ποτέ ότι γνωρίζω τι περί τούτων, μήτε εις συγγενείς μου, μήτε εις πνευματικόν, μήτε εις φίλον μου… Τέλος πάντων ορκίζομαι εις σε, ω Ιερά Πατρίς.. και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου, ότι αφιερώνομαι όλος εις σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου. Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία σου η ανταμοιβή των κόπων μου…

 Όλα τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και βαθμολογούνται με 4 μονάδες το καθένα

































ΟΜΑΔΑ Α΄
Να επιλέξετε τρεις(3) από τις πέντε(5) παρακάτω ερωτήσεις:
7)    Τι ονομάστηκε διαφωτισμός και ποιοι οι κυριότεροι εκπρόσωποί του;
8)    Α. Τι ήταν η Μεγάλη Ιδέα;
Β. Τι γνωρίζετε για το Σύνταγμα του 1864;
9)    α. Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως ΣΩΣΤΕΣ ή ΛΑΘΟΣ:
Α) Οι πρώτες ατομικές βόμβες στην παγκόσμια ιστορία ρίχτηκαν στις ιαπωνικές πόλεις Χιροσίμα και Ναγκασάκι από τις ΗΠΑ.
Β) Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) ιδρύθηκε αμέσως μετά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
Γ) Η μεγαλύτερη παγκόσμια οικονομική κρίση ξεκίνησε από τις ΗΠΑ το 1929.
Δ) Το Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας υπογράφτηκε στις 22 Ιανουαρίου/3 Φεβρουαρίου 1830.
β. Ένοπλες δυνάμεις και στρατός:  Ποια μέτρα πήραν οι κυβερνήσεις του Ι. Καποδίστρια και της Αντιβασιλείας;
      4) Να γράψετε τέσσερα (4) από τα αίτια του Β Παγκόσμιου πολέμου.
      5) α) Τι προέβλεπε η Συνθήκη της Λοζάνης (1923);
           β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις τι προέβλεπε η ελληνοτουρκική σύμβαση ανταλλαγής πληθυσμών που ενσωματώθηκε στη συνθήκη της Λοζάνης;
   Η ελληνοτουρκική σύμβαση υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών
   Τραγική για τους άνω του ενός εκατομμυρίου έλληνες πρόσφυγες και τις περιουσίες τους, αλλά και πλέον συμφέρουσα λύση, ήταν η Συμφωνία της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών. Το υποχρεωτικό της μετακινήσεως σήμαινε ότι πολλοί απ’ αυτούς θα μπορούσαν να εγκατασταθούν στα οικήματα και τις γεωργικές εκτάσεις των 400000 περίπου μουσουλμάνων, ελλήνων πολιτών, που βάσει της Συμφωνίας έπρεπε να ταξιδέψουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Εξίσου τραγικά θύματα κι αυτοί ενός πολέμου για τον οποίον δεν καμία ευθύνη και στου οποίου τη διεξαγωγή δεν είχαν κανενός είδους συμμετοχή.                                                       Γ. Γιανουλόπουλος
ΟΜΑΔΑ Β
Να επιλέξετε δύο(2) από τις τέσσερις(4) ερωτήσεις:
9)    Συνθήκη των Σεβρών: Τι προέβλεπε σε σχέση με την Ελλάδα; Με τη Συνθήκη αυτή πιστεύετε ότι, έστω και πρόσκαιρα, εκπληρώνονταν οι προσδοκίες των Ελλήνων;
10)                      Ι. Καποδίστριας, Χ. Τρικούπης και Ελ. Βενιζέλος. Τρεις «μεγάλοι» Έλληνες. Ποιον θεωρείτε πιο σημαντικό και γιατί;
11)                      Γιατί οι 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου είναι εθνικές εορτές για τους Έλληνες;
12)                      α) Φιλική Εταιρεία: Έτος και τόπος ίδρυσης, ο σκοπός της και οι τρεις πρωτεργάτες της.
β) Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις, σε τι ορκίζονταν οι Φιλικοί και πώς ήταν η οργάνωσή τους;
                                 Ο όρκος των Φιλικών (απόσπασμα)
   Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού θεού οικιοθελώς, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να μη φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και λόγους της, μήτε να σταθώ κατ’ ουδένα λόγον η αφορμή του να καταλάβωσιν άλλοι ποτέ ότι γνωρίζω τι περί τούτων, μήτε εις συγγενείς μου, μήτε εις πνευματικόν, μήτε εις φίλον μου… Τέλος πάντων ορκίζομαι εις σε, ω Ιερά Πατρίς.. και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου, ότι αφιερώνομαι όλος εις σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου. Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία σου η ανταμοιβή των κόπων μου…

 Όλα τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και βαθμολογούνται με 4 μονάδες το καθένα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου